Week 1 Australië overleefd - Reisverslag uit Balcatta, Australië van Wilma Farla - WaarBenJij.nu Week 1 Australië overleefd - Reisverslag uit Balcatta, Australië van Wilma Farla - WaarBenJij.nu

Week 1 Australië overleefd

Door: wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

08 Januari 2014 | Australië, Balcatta

Wat is deze week snel gegaan. Onbewust ook erg veel gedaan en vanalles gebeurd.

Maar ik zal bij het begin beginnen.
31 december kwam ik hier aan in Perth (west Australië). De reis hierheen ging best aardig alleen had ik in het vliegtuig van Livingstone naar J'burg een dronken man naast me zitten. Had ik een geluk en toen bleek ook nog dat hij ook naar Perth ging. Gelukkig zat ik toen niet bij hem in de buurt. 9uur naast hem zitten, nee dank je.
Ik zat lekker in me eentje en kon zo een beetje slapen.
Maar eenmaal in Perth en in me hostel had ik een heel aardige kamergenoot die me de weg een beetje liet zien in deze (kleine) stad. Maar het was 31 december wat zal ik vanavond gaan doen????
Ik had van een vriend in NL een naam gekregen van een meisje die hij hier heeft leren kennen (Amy) toen hij hier was. Dus had in Afrika al contact met haar opgenomen en hier in Perth hadden we ook contact. Ik was welkom bij een vriend van haar om oud&nieuw te komen vieren.
Dus pakte ik in me kleine rugzak in en ging met de trein en bus daar naar toe. Dat vond ik al heel wat. Ben je net in een nieuwe stad of eigenlijk in een nieuw land en dan pak je gewoon eventjes de trein en de bus. Toch gedaan en blij toe.
Het was een erg leuke avond. We maakte pizza op de BBQ, dronken wat en telde af om 12uur. Toen moest het bij jullie allemaal nog beginnen. Het is hier 7uur later dan in NL.
Die avond ben ik blijven slapen en de volgende ochtend na eens flink te hebben uitgeslapen hebben we allemaal lui op de bank films gekeken. Steffan waarvan het huis is heeft een beamer en als je de luiken sluit zit je in je eigen thuis bioscoop. Verder wonen hier Amy totdat ze naar Nieuw Zeeland verhuisd. Haar 2jarige visum is afgelopen. Dan heb je Marion een meisje uit Frankrijk die ook backpackt en Gabe zij deelt het huis met Steff maar haar heb ik nog niet gezien.
Aan het einde van de dag ging ik weer naar me hostel toe maar ik kom terug. Ik had nog 2nachten in het hostel en daarna zal ik een tijdje bij Steff logeren als een couchsurfer :D
Hij heeft altijd surfers in huis en hij vond me aardig genoeg dat ik ook mag blijven, Jhee!!

Maar eerst terug naar het centrum want ik moest nog een paar dingen regelen. 1; me bankpas ophalen van me nieuwe account. Die heb je hier nodig want mocht ik werk vinden willen de werkgevers het geld vaak niet op een nederlandse bankrekening storten. Gelukkig had ik in Afrika me accountal geopend dus dat was zo geregeld.
2; een nieuw telefoonnummer voor hier in Australië. Mocht ik een werkgever willen bellen dan is dit voor mij veel goedkoper. Daarnaast ook een nieuwe telefoon want me oude vertrouwde samsung heeft het een soort van begeven. Hij werkt alleen nog in de oplader. Haal je hem eruit dan is de batterij binnen 5 minuten leeg en valt die uit. Misschien is het alleen een kwestie van een nieuwe batterij maar die kon ik niet vinden dus heb ik maar een simpele samsung (met internet) gekocht. Deze is simlock vrij dus als ik na 4 maanden Australië verlaat kan ik hem nog steeds gebruiken met me nederlandse simkaart.
3; een tax file number aanvragen. Dat is een soort sofi nummer. Die hebik nodig voor me belasting terug gave hier in Australië.
En volgens mij was dat het wel. Ohjaa ik heb ook stiekem een klein beetje geshopt. Niet echt veel maar wel 1 tas goed gevuld ;)
De mode hier is ook erg mmhh hoe zal ik het noemen.... kleurrijk/kort& uitdagend.

De volgende dag ging ik naar Steff zijn huis en naast lui zijn die dag en weer films kijken heb ik niet zoveel gedaan.
Steff en Marion willen graag wat afvallen ivm de afgelopen feestdagen dus hebben we besloten om gezond te gaan leven, veel te wandelen en misschien ook wel sporten. Na een ochtend wandeling en een best stevig ontbijt gingen Steff en ik naar het zwembad. Helaas had ik me bikini aan dus echt baantjes zwemmen ging nogal lastig. De volgende keer beter. Nu moest het op een wat langzamer tempo. Marion of ook wel genoemd Fransie ging niet mee.
Die avond hebben we weer van onze thuis bioscoop genoten.

De volgende dag (zondag) begonnen Steff en ik de ochtend met een flink stuk lopen in het park dat zo'n 1,5X zo groot is als zuiderpark. Daarna ontbijten en heb ik op internet een beetje gekeken van wat je allemaal kan doen hierin Perth en naar vliegtickets naar Brisbane de oostkust.
's avonds ben ik met Steff nog naar Kings Park geweest en vanuit daar kan je de stad op een afstandje bekijken. Het is een erg mooi park en Steff vertelde over de monumenten die hier staan, over de fluistermuur. Je gaat beide aan het uiteinde van de muur zitten en dan fluisteren. Er zitten meters tussen maar je hoort elkaar luid en duidelijk. En hij vertelde dat je hier ook een openlucht bioscoop hebt!

Maandag en de werkweek is begonnen. Althans voor Steff. Fransie en ik zitten lekker thuis. Omdat we hier voor een mega goedkope prijs kunnen verblijven en ook overal gebruik van kunnen maken en te eten krijgen wilde we iets voor Steff doen. We besloten om het huis eens goed schoon te maken. Volgende week komt de huisbaas en dan moet alles goed schoon zijn. Ik begon buiten met de ramen en de 101 spinnenwebben totdat het echt te warm werd (38graden) en ik gedwongen binnen moest werken met de airco aan.
Een paar uur later waren we er wel klaar mee en besloten we met een cool drankje en onze voetjes omhoog uit te rusten.
Toen Steff thuis kwam was hij ook aangenaam verrast :D

*ohja ik heb ook een bijnaam gekregen: dutchie en soms ook cookie ;)

Die dinsdag hebben Marion en ik echt niks gedaan. Alleen maar gepraat over vanalles en nog wat en voor we het wisten waren we 4uur verder. Verder hebik nog een beetje op internet gekeken naar een baan want ik ben er nog niet overuit van wat ik wil. Of naar Brisbane en daar werk zoeken of nog een tijdje hier blijven en hier zoeken. Naar de oostkust ga ik zoiezo maar ze zeggen dat een baan vinden in de westkust makkelijker is. Moeilijk, moeilijk, moeilijk...
Aan het eind van de dag gingen we naar de supermarkt om spullen te halen voor het avondeten die wij zouden verzorgen. En toen Steff thuis kwam kwam hij met het geweldige ideeom naar het strand te gaan en de zonsondergang te bekijken. Helemaal geweldig want ik was ook nog niet op het strand geweest. Het ligt niet om de hoek en ee afgelopen dagen waren gewoon te warm. En je kan hier bijna niet zwemmen ivm de haaien.

Vandaag zijn we ook weer lekker lui. Wat opzich niet erg is. In Afrika ben ik bijna elke dag bezig geweest dus de rust kan ik nu wel gebruiken.

Ook al beleef ik nu niet zo veel ik hoop dat jullie kunnen genieten van me verhalen. Volgende week staat er wel weer iets op de planning. We gaan met zijn 3en kamperen en richting het zuiden van Perth.



  • 08 Januari 2014 - 06:55

    Kiki:

    Ik zou bijna in vliegtuig stappen en naar.je toe komen! Gaaf hoor dutchie!

  • 08 Januari 2014 - 07:42

    Opavan3:

    Hee Dutchie,

    mooi verslag van je eerste week Down Under. Geniet daar van het mooie weer, in Nederland is het raar warm voor de tijd van het jaar, 11gr.
    Je hebt in ieder geval weer interessante mensen ontmoet en n slaapplaats, veel plezier.....

  • 08 Januari 2014 - 13:41

    Otto Ofwel De Kaasboer:

    Leuk verhaal Willie, zo aan je verhalen te horen geniet je wel.
    Ik kan niet wachten op een volgend verhaal van jou, nog veel plezier en een dikke kus van de kaasboer.

  • 09 Januari 2014 - 10:50

    Alies:

    Hoi Wilma, leuk om je reisverslagen te lezen. Nog veel plezier in Perth en de rest van Australie. Groetjes Alies

  • 11 Januari 2014 - 18:45

    Wim Van Stam :

    pracht verhaal wilma wat een snelheid van belevenissen .geniet van je verhalen goed geschreven .het ga je goed dit jaar .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilma

Een lang gewenste droom komt uit. Voor een aantal maanden reizen! Via waarbenjij.nu zal ik proberen om jullie op de hoogte te houden over mijn reisverhalen. Vertrek: 27 november 2013 Terug: 9 juli 2014 Waar heen: Afrika, Australië, Nepal & Thailand. Veel liefs Wilma

Actief sinds 10 Okt. 2013
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 7896

Voorgaande reizen:

27 November 2013 - 09 Juli 2014

My Journey!

Landen bezocht: