Bangkok and Cambodja - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wilma Farla - WaarBenJij.nu Bangkok and Cambodja - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wilma Farla - WaarBenJij.nu

Bangkok and Cambodja

Door: wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

26 Mei 2014 | Thailand, Bangkok

Inmiddels ben ik nu al voor mijn 2de keer in Bangkok/ Thailand.
En over 2 dagenvlieg ik alweer verder.

maar vanuit Kathmandu vloog ik eerst naar New Dehli voor een tussenstop van een paar uurtjes en vanuit daar door naar Bangkok. Van het vliegveld werd ik opgehaald door me hotel en kon ik lekker moe me bedje inkruipen. Inmiddels was het al weer 's avonds.
De volgende ochtend raakte ik aan de praat met een kamergenoot 'Marketa' uit Praag en besloten we samen naar the Floating Market te gaan.
We namen de skytrain die lekker dichtbij is en daarna een bus naar the Floating Market.
Onderweg stopte de bus bus bij een bezine station en dachten we dat hij moest tanken. Maar hij deed heel vreemd de voorklep open en zei even later dat we allemaal de bus moesten verlaten.
Toen we vroegen wat er aan de hand was kon de chauffeur alleen maar zeggen; broke (kapot).
Meer engels kwam er niet uit. Dus wijj samen met nog een paar toeristen dachten al lekker dit.......
We probeerde te vragen of hij een andere bus kon regelen maar hij snapte er niks van.
Toen opeens deed hij de voorklep dicht en gebaarde hij dat we weer moesten instappen.
mmmmhhh vreemd??
Later hoorde we van een thai meisje (ladyboy) in de bus dat als ze gastanken dat iedereen de bus moet verlaten ivm gevaar.
Oohhhhhh....
That explains everything. Alleen doordat de chauffeur broke zei, maakte het een beetje verwarrend.
Eenmaal op the Floating Market viel het ons een beetje tegen hoe klein het was. Maar we namen een lunch en een kokosnoot ijsje en liepen verder. Toen we de hoek om kwamen zagen we ineens waar al die bootjes zich schuil hielden. Het was dus niet zo klein :p
Na een paar uurtjes namen we de bus terug en deze keer stopte die gelukkig niet onderweg.
De volgende dag namen we de ferry om de beroemde backpackers plaats te bezoeken. Khao San Road.
Het duizelt je daar van de winkeltjes, de eettentjes op wielen en de Tuk Tuks.
Lekker rondgelopen en ook nog heerlijk gegeten bij een restaurantje die ik aldoor 3 verschillende mensen kreeg aaangeraden. Dus dat moesten we proberen en echt het was Jam Jam .
Tijdens onze wandeling hebben we ook nog een boeddha beeld van 32 meter hoog en 10 meter breed bezocht. 'Wat Intharawihan'
Daarna weer terug met de ferry en die avond kwamen 2 vrienden van Marketa ook aan in Bangkok. (Dean & Katel)
's avonds gingen we op jacht naar iets te eten tussen al de eettentjes. Wat ziet er een beetje normaal uit en kan niet weglopen van je bord. Ook sommige dingen wat eerst wel kon lopen passeerde je liever. Maar we zeiden niks over kruipen dus Karel probeerdeeen lekkere rups/worm ofzoiets.
Blehhhh...
De volgende ochtend vroeg uit de veren want Marketa, Karel en ik vertrokken voor een paar dagen naar Cambodja.
We namen de bus en rond 14uur kwamen we aan @the border.
Een paar stempels en een glimlach naar de beveiliging later waren we in Cambodja.
Ohjaa, die 20 us dollars zouden ook wel meegeholpen hebben ;)
Toen weer de bus in en rond 17uur zaten we in een hotel met een lekker koud drankje.
Er waren nog 2 vrienden van hun hier dus die avond brachten we met zijn alle door door een paar kroegen te bezoeken.
De dag erna natuurlijk mega lui en niet veel gedaan.
Maar die dag daarna was het weer vroeg opstaan want we gingen naar Angkoer Wat. En we wilden de zonsopgang bekijken.
Angkor Wat: is een hindoeïstische tempel in Siem Reap en het wordt beschouwd als het grootste religieuze bouwwerk te wereld.
Ja toe maar.
Het is zeker een prachtig gebouw om te zien en naast Angkor Wat zelfheb je nog mega veel tempels op het terrein om te zien. We hadden een Tuk Tuk voor die dag en hebben er zo'n 10uur rondgewandeld en gereden en misschien maar de helft van alles gezien. Zo onwijs groot is het.
Wat ik vooral mooi vond waren de afbeeldingen van mensen op de muren. Zo kon je ook een beetje zien hoe ze zich kleede vroeger.
Maar oh oh wat was het heet daar. Toen we eindelijk terug in het hotel waren was die koude douche toch ook zo welkom.
De volgende ochtend vertrokken Marketa en Karel naar Koh Chang een eiland in Thailand enik bleef nog een dagje in Cambodja.
In me laatste maand als ik rerug ben in Thailand en rond ga reizen dan ga ik zeker weten ook naar dat eiland toe maar nu had ik er even de tijd niet voor.
Me laatste dag in Cambodja lui door gebracht op het terras ende volgende ochtend vroeg de bus terug naar Bangkok.
We zouden 17uur aankomen maar dat werk 19uur. Ondertussen ben ik wel wat vertragingen gewend :/
Gisteren heb ik chima town bekeken en vandaag geef ik eventjes me voetjes wat rust.
Over een klein uurtje ongeveer komt er een vriendin uit Australië aan hier in Bangkok.
Marii die ik tijdens het druiven plukken heb ontmoet.
Ze verblijft 2 dagen in Bangkok totdat ze verder reist naar huis.
Morgen hebben we dus 1 dag samen en heeelll misschien dat Marketa en Karel morgen avond ook alweer terug zijn.
En dannnnnn overmorgen vlieg ik naar Singapore!
Daar heb ik een paar dagen en vanuit daar ga ik naar Maleisië en dan vlieg ik vanuit Kuala Lumpur terug naar Thailand waar ik me laatste maand ga rondreizen naar hopelijk prachtige witte stranden met palmbomen :D


  • 26 Mei 2014 - 18:59

    Opavan3:

    Hoi lieve Wilma,

    Ik zou jaloers op je moeten zijn, maar als het gaat over eten wat nog van je bord kan lopen ......
    Nah geniet nog van alles wat je mee gaat maken, ik weet wel dat je n onvergetelijke trip maakt en iets doet wat niet iedereen duft en doet.

    In Den Haag regent het na n paar mooie dagen met soms 23-27 graden, langzaam maar zeker wordt het zomer,

    Dikke

  • 26 Mei 2014 - 21:33

    Brigitte:

    Ohh ik ben wel jaloers, ik zou wel naar Angkor Watt of zo willen daar hou ik wel van, wat ben je toch onwijs stoer met al je busreizen enz ik doe het je niet na ik vind hier bus 25 al eng om te nemen haha..veel plezier nog Cook we denken aan je dikke knuffel en kusss van ons XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilma

Een lang gewenste droom komt uit. Voor een aantal maanden reizen! Via waarbenjij.nu zal ik proberen om jullie op de hoogte te houden over mijn reisverhalen. Vertrek: 27 november 2013 Terug: 9 juli 2014 Waar heen: Afrika, Australië, Nepal & Thailand. Veel liefs Wilma

Actief sinds 10 Okt. 2013
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 7891

Voorgaande reizen:

27 November 2013 - 09 Juli 2014

My Journey!

Landen bezocht: