Robben Island, Cape Piont, Boulders beach, Bo-Kaap - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Wilma Farla - WaarBenJij.nu Robben Island, Cape Piont, Boulders beach, Bo-Kaap - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Wilma Farla - WaarBenJij.nu

Robben Island, Cape Piont, Boulders beach, Bo-Kaap

Door: wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

04 December 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De afgelopen dagen heb ik veel gedaan dus zal alles nog even met jullie doornemen.
Ik ben nu al kwijt in wat voor dagen we leven dus doe het even op datum.

1/12/2013: 's Ochtends lekker rustig aan gedaan en toen het wat warmer begon te worden me zwemspullen gepakt en ben richting het zwembad gaan lopen.
Ik kon niet wachten stond echt te springen om te kunnen zwemmen.
Eenmaal in het water bleek het niet zo diep te zijn. Ik gok iets van 1.50m dus dat was wel even een domper. Ik kon wel banen zwemmen maar geen oefeningen doen. In iedergeval niet iets waarmee ik verticaal (op zijn kop) moest staan. Na een tijdje bezig te zijn geweest met baantjes trekken en ik even een pauze nam zag ik een vrouw in de springkuil zwemmen. Die gesloten was. Ik aan een badmeester gevraagd of ik er ook in mocht en dat mocht gelukkig. Ik helemaal blij!! Gerekt en gestrekt en een paar oefeningen gedaan waarvan het me nog verbaasde dat ik het kon na maanden en maanden geen synchroon dingen te hebben gedaan. Komt er een andere badmeester naar me toe om te vragen of ik hier toestemmming voor had gevraagd. Nou toevallig wel en ik wees 'de schuldige ' aan. Hij zou het gaan vragen maar verzocht me wel om het bad te verlaten. Grrrrrr... heb ik weer, zucht.
Hij kwam gelukkig nog wel terug om zijn excuses te geven ivm zijn collega. Hij had geen toestemming mogen geven. Jammer maar helaas dus ik weer terug naar het 1.50m diepe bad.

2/12/2013: Vandaag naar Robben Island!!
Het is een gevangenis waar Nelson Mandela iets van (als ik goed gok) 27 jaar heeft vast gezeten. Nadat we waren aangekomen met de boot werden we op de bus gezet want eerst kregen we een tour over het eiland. Daarna werden we afgezet bij gevangenis nummer 3 voor een inside tour. De tour werd gegeven door iemand die zelf ook op Robben Island had vastgezeten. De gevangenis zelf is pas in de jaren '90 gesloten dus dat is nog niet zo lang geleden. We kregen ook nog de cel te zien waar Nelson Mandela al die jaren had gezeten. Het was erg indrukwekkend dat zeker maar als ik eerlijk ben en ik ben misschien wat verwend want ben ook naar Alcatrez geweest. Ik vond het nogal klein.
's avonds nog een super leuke avond gehad met een aantal mensen van het hostel. We hadden het vooral over onze eigen landen en wat het bijzonder maakt en wat we er nou juist niet leuk aan vinden. Ik sprak met 3 mensen uit Sydney en 1 iemand uit Engeland. 1 uit Sydney michelle was net terug van een 25daagse safari en gaat helaas morgen al weer naar huis. Vanaf het moment dat ze hier is vond ik het gelijk een leuke meid. Ik ga kijken of ik haar kan opzoeken wanneer ik zelf in Sydney ben.

3/12/2013: Cape Piont & Bouders beach
Vandaag vroeg op want ik ging met darren naar Cape Piont. Dat is het meest zuidwestelijke punt van Afrika. Bij het boord nog een paar leuke foto's gemaakt zoals jullie misschien al op facebook hebben kunnen zien. Daarna door naar de oude vuurtoren waarop je een prachtig uitzicht hebt over de zee. De zee is hier ook aardig blauw :)
Toen weer in de auto gestapt en richting Boulders beach gereden waar de pinguïns zijn!!
Je kan echt dichtbij ze komen en het zijn geen pinguïns zoals in de dierentuin. Deze leven hier gewoon in het wild en dat met deze temperaturen pfff... knap van ze hoor..
Als er gewonde pinguïns komen ivm bijvoorbeeld een olieramp worden ze vaak bij Boulders beach weer uitgezet.
Ohjaa nog zoiets leuks. Voor Cape Point en Boulders beach moet je entree betalen maar darren heeft een speciale pas. Zeg een soort jaarkaart voor nationale parken en zijn vriend heeft er ook een. Dus op de gok deden we net of de andere kaart voor mij was. Als ze het even hadden gelezen zagen ze dat er robert stond maar nee. Dus wij of eigenlijk ik een geluk. Hoefde ik niet te betalen. Hetzelfde bij Boulders beach dus de lunch was van mij.
Naast de pinguins heb ik ook nog een baviaan, struisvogel met jongen, schildpad en nog een aantal dieren gezien. En me safari moet nog beginnen.
Op de weg terug naar kaapstad reden we nog even de bergen in om bij rozen gardens een tussenstop te doen voor een traditionele warme cake en koffie met honing. In dagen had ik niet zoveel gegeten als vandaag. Maar toen echt terug naar de stad en wat er toen gebeurde................
kan je de spanning aan........
Het begon keihard te regenen, zucht.
Het hield na een paar minuten wel op maar had even een dutch momentje :p
*kamer info; de 2 meiden van Australië, 2 meiden uit Denemarken en 1 Duitse meid zijn weg. Daarvoor in de plaats zijn 2 nieuwe meiden uit Australië gekomen. Waaronder michelle die vandaag ook weer weg gaat.

4/12/2013: Bo-Kaap en Distrix Six.
Voor vandaag had darren een tour geregeld met iemand die de apartheid had meegemaakt. Ze zou ons vandaag rondleiden in de wijk Bo-Kaap. Die wijk staat bekend om zijn gekleurde huizen. De mensen die er vroeger woonde mochten geen kleur hebben (kleur dragen) tijdens de apartheid en toen die was afgeschaft verfde vele mensen hun huizen. Wat er nu zo leuk uitziet. Ee begonnen in het museum en reden toen door de wijk. Ze wist er echt vanalles over te vertellen. Daarna gingen we naar de moskee en nog even bij haar moeder op bezoek en reden we weer verder. Tegen 12uur reden we naar bovenop de berg voor de 'noonday gun' . Het is een kanonschot die elke dag om 12uur afgaat. Het staat voor het begin en het einde van de apartheid.
Daarna reden we naar haar huis voor een kop thee en traditionele lekkernijen. Jam jam jam.
In de middag zijn darren en ik nog naar het Distrix Six museum gegaan. Het museum gaat over de gedwongen verhuizingen van meer dan 60000 inwoners van verschillende rassen. Het was een erg indrukwekkende dag.
En het is allemaal nog niet zo lang geleden gebeurd. Het distrix six gebeuren gebeurde in de jaren '60 en kwam pas een einde aan in de jaren '90. Mensen waren gedwongen om hun huis te verlaten omdat ze niet blank waren. Het deed me erg aan de 2de wereldoorlog denken. De rillingen liepen over me rug.

Maar ik zal jullie niet verder lastig vallen want ik heb echt een mega lang verhaal geschreven.
Sorry voor de rare spelfouten maar typen op een tablet is niet echt makkelijk.

Groetjes uit Kaapstad

  • 04 December 2013 - 20:51

    Chantal:

    Lieve wil.
    Echt super leuk allemaal om te lezen.
    Je heb al veel gedaan in de korte tijd.
    Dikke knuffel en kus chantal

  • 04 December 2013 - 21:33

    Kiki:

    Leuke verhalen willy! Blijf schrijven! We zijn zo benieuws!

  • 04 December 2013 - 21:42

    Opavan3:

    Hee kanjer,
    leuke verhalen en dus al heel veel gezien en gehoord.
    Geniet en laat ons het weten, hier is code Oranje afgekondigd voor n storm. We zien het wel, John gaat morgen 5 december de hele dag Zwarte Piet spelen op BS de Zuidwester in Den Haag

  • 04 December 2013 - 21:44

    Roos:

    Wat een gave verhalen Wil! Je hebt inderdaad al veel gedaan zeg. Veel dingen komen me bekend voor dus ik weet hoe leuk het is :) Blijf lekker genieten en vergeet niet een keertje lekker lang uit te slapen of in de zon te liggen, je hebt tenslotte vakantie ;) xxx

  • 04 December 2013 - 23:13

    Wil Van Der Meijde:

    Hoi Wil.
    Wat een leuk reisverslag ik heb genoten van het verslag wat je hebt geschreven.
    Geniet maar fijn en ik kijk uit naar je volgende verhaal.
    Doei xx Wil

  • 05 December 2013 - 01:55

    Graziella:

    Wat klinkt het leuk lieve Wilma!! Gelukkig heb je het naar je zin <3 Blijf maar schrijven, dan blijf ik lezen! Dikke kusssss!

  • 05 December 2013 - 09:14

    Elske:

    Wil! Wat een avonturen! En dan te bedenken dat het allemaal pas net begint :-) Geniet van deze mooie reis. Het is een unieke kans. Ben stiekum wel een beetje jaloers, maar wie weet als ik oud en grijs ben...

  • 05 December 2013 - 09:37

    Nancy:

    Heeeey wilma, wat schrijf je leuk!!:) het klinkt allemaal gaaf wat je aan het doen bent, wordt wel beetje jaloers hoor hahahaha. Ik ben heel benieuwd naar je volgende verslag
    Geniet van je mooie weer want vandaag (op pakjesavond nog wel) is het storm bij ons. Ze voorspellen windkracht 10 :0 maaar sinterklaas is goed voorbereid zei hij op het nieuws hihi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilma

Een lang gewenste droom komt uit. Voor een aantal maanden reizen! Via waarbenjij.nu zal ik proberen om jullie op de hoogte te houden over mijn reisverhalen. Vertrek: 27 november 2013 Terug: 9 juli 2014 Waar heen: Afrika, Australië, Nepal & Thailand. Veel liefs Wilma

Actief sinds 10 Okt. 2013
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 7902

Voorgaande reizen:

27 November 2013 - 09 Juli 2014

My Journey!

Landen bezocht: