Singapore, Kuala Lumpur en terug naar Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wilma Farla - WaarBenJij.nu Singapore, Kuala Lumpur en terug naar Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wilma Farla - WaarBenJij.nu

Singapore, Kuala Lumpur en terug naar Thailand

Door: wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

23 Juni 2014 | Thailand, Bangkok

Weer even een update van al me avonturen.
Inmiddels weer inThailand op het eiland Koh Chang waar ik eventjes aan het uitrusten ben voordat de trip weer verder gaat.
Maar ben jullie nog andere verhalen tegoed.

De vorige keer dat ik in Bangkok was kwam Marii een vriendin uit Australië 2 daagjes ook naar Bangkok.
We logeerde in het zelfde hotel en hadden 1dag te tijd om samen nog meer van bangkok te ontdekken.
Ze had een jongen ontmoet in het vliegtuig die hier al heel wat keertjes was geweest dus hij ging ons even rondleiden.
We namen een tuk tuk en reden door de straten van Bangkok. Eerst naar het parlement enz, daarna naar de golden mountain. Dat is een tempel op een berg en daardoor heb je een mooi uitzicht over de stad.
Toen nog even lunchen en daarna THAI MASSAGE!!
Ja wat zal ik daar over zeggen.
Je moet het een keer gedaan hebben als je in Thailand bent maar voor mij is 1x wel voldoende. De volgende keer weer gewoon een oil massage.
's avonds kwamen we Marketa en Karel nog tegen en de volgende ochtend naar het vliegveld voor me vlucht naar Singapore.

Het is een grote stad maar ook een mooie en vooral schone!
Het is daar ook verboden om je kauwgom op de grond te gooien. Zouden ze in NL moeten invoeren.
Heb little india, chinatown, marine bay (groot hotel met een schip helemaal boven) en garden by the bay bezocht.
Kreeg van een meisje uit het hotel nog een bus kaartje van de hop on & off bus. Ze hadden die van haar niet afgestempeld dus kon je hem nog steeds gebruiken.zij deedver ook al 3 dagen mee. Dus dat ging ik ook proberen. En jahoor heb er zeker 2 dagen plezier van gehad. Daarna heb ik hem weer doorgegeven aan iemand anders ;)
Heb ook nog een licht en water show gezien 's avonds wat ook leuk was om te zien.
Na Singapore was h3t tijd voor Maleisië en dan met name de hoofdstad Kuala Lumpur.
Eerst dacht ik nog ik ga naar een eiland maar ik had maar 5 dagen dus dat werd hem niet. Kuala Lumper was weer hectische dan Singapore dus die drukte was weer even wennen. Daar ook de beroemde 2 torens bezocht, china town en mega, mega veel winkelcentrums. Er was er 1 met een pretpark en dus ook achtbaan in de grote hal. Ja je zal maar denken tijdens het shoppen ik heb eventjes zin om in een achtbaan te zitten. Haha
's avonds leefde de stad ook helemaal op er had je tal van restaurantjes die hun stoelen en tafeltjes buiten zette.
In het hotel deelde ik de kamer met een meisje uit Iran (Mona). Ze was hier ivm een studie engels.
Veel intressante gesprekken met haar gehad over cultuur en over de vrijheid die wij westerse vrouwen eigenlijk hebben.
Zij komt gelukkig uit een wat modernere familie maar nog steeds is het voor vele niet makkelijk.

Na Kuala Lumpur weer terug naar Thailand.
Me laatste maandje is ingegaan.
Een paar daagjes Bangkok en deze keer verbleef ik op Koa san road en een uitje naar the river kwai. Waar we een bezoek brachten aan een museum over de oorlog en de bouw van de beroemde spoorlijn die Siam en Birma met elkaar verbond. (Nu Thailand en Myanmar)
Nog even langs ee olifanten kamp, een tochtje op een bamboe vlot over de rivier, langs een waterval voor een duikje en een tochtje met de trein over de beroemde spoorlijn.
Helemaal moe van de dag nam ik de nachttrein naar Chiang Mai waar ik begin van de ochtend aankwam.
Gelukkig hadden ze bedden en heb ik nog wel eventjes kunnen slapen.

De rest van me avonturen hier n Thailand komen de volgende keer.
Chiang Mai, Koh Chang en het zuiden van Thailand.



  • 23 Juni 2014 - 20:47

    Opavan3:

    Lieve Wilma,
    Alweer n prachtig verhaal en zeker als het gaat over Mona. Hopon en hopoff is er ook een, op n kaartje wat niet afgestempeld was en nu nog niet dus. Nog veel plezier en dat je nog maar veel nieuwe vrienden mag ontmoeten. XX John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilma

Een lang gewenste droom komt uit. Voor een aantal maanden reizen! Via waarbenjij.nu zal ik proberen om jullie op de hoogte te houden over mijn reisverhalen. Vertrek: 27 november 2013 Terug: 9 juli 2014 Waar heen: Afrika, Australië, Nepal & Thailand. Veel liefs Wilma

Actief sinds 10 Okt. 2013
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 7860

Voorgaande reizen:

27 November 2013 - 09 Juli 2014

My Journey!

Landen bezocht: