Druiven Plukken in Margaret River - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Wilma Farla - WaarBenJij.nu Druiven Plukken in Margaret River - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Wilma Farla - WaarBenJij.nu

Druiven Plukken in Margaret River

Door: wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

30 Maart 2014 | Australië, Margaret River

Ik zal proberen om mijn tijd in Margaret River hier samen te vatten. Heb er ongeveer 7 weken gewoon, gewerkt en geleefd.

Toen ik nog in Perth was had ik een girl ontmoet 'Rekha'. Ze komt uitspronkelijk uit India maar woont hier in Australië al meer dan een jaar. Ze heeft hier een studie gedaan en wil hier graag blijven maar ze had een baantje nodig net als ik.
We spraken af en besloten om samen te gaan. We hadden kunnen regelen dat we een kamer konden huren in het plaatje Brookfield zo'n 5 minuten rijden van het centrum Margaret River. We deelde het huis met een man uit Italië 'Gio'. Die 5feet lang was ;) en de huiseigenaar een echte Ozzie 'Jake'. Hij werkte als chef in de mijnen dus was maar om de 2 weken een weekje thuis. Ohja we hadden ook een kat 'Sir'
We zouden gaan werken bij Moss Wood een winefarm. Moss Wood behoorde in de top 4 van de beste wijnen in zuid west australie en ik had ze al geproefd. Ze waren zeker goed.
Het begin liep niet zo soepel omdat de druiven nog niet klaar genoeg waren om geplukt te worden dus konden we ook nog niet beginnen. We dachten eerst we zoeken een tweede baantje maar dat was nog niet zo makkelijk. Margaret River zat vol met backpackers en een baantje zoeken was zoiets als een naald in een hooiberg zoeken. Maar gelukkig hadden we al iets alleen moesten we nog beginnen. 1,5 week later begonnen we dan eindelijk.
We moesten de druiven plukken en zo een emmer vol maken. Je kreeg per emmer betaald dus hoe meer emmers hoe meer je kreeg. Dus eigenlijk hoe sneller je werkte hoe meer je kreeg. Rekha en ik gingen ervoor, net zoals iedereen.
uiteindelijk deden we het nog niet zo slecht en kan ik zeggen dat ik net boven een gemiddelde picker ben. Ook leuk om op me cv te zetten :D
Tijdens ons verblijf is het zelfs gelukt om 5 dagen nog bij een andere winefarm te werken als we bij Moss Wood een dagje vrij waren. En geloof me we waren veel vrij. Clare de eigenaresse liet ons elke dag rond een uurtje of 4 weten of we de volgende dag werkte en hoe vaak ze niet heeft gezegd. De druiven zijn nog niet klaar dus 'we don't pick tomorrow'. Ik ga haar smsjes denk ik bewaren. Brengt later mooie herinneringen op.
Ohja als we wel werkte waren het ook niet van die lange dagen. We begonnen om 6uur in de ochtend tot vaak een uurtje of 10 of 11 en dan waren we alweer klaar. Hoe vaak ik niet een middagslaapje heb gedaan. 6uur in de ochtend was vaak rond 4.40uur opstaan. Het was vanaf ons huis naar Moss Wood zeker een half uur rijden. Die tijden ga ik dan ook echt niet missen.

Maar we hebben echt een leuke tijd gehad daar. Veel stranden bezocht zoals een prachtige Bunker Bay, Redgate beach, Hamelin Bay waar je de roggen kan zien zwemmen. Veel zonsondergangen bekeken. De beroemde grotten bekeken (mammoth, lake & jewel cave). Veel wijngeproefd op andere winefarms. Veel omliggende plaatjes bekeken zoals Augusta, Yallingup, Witchcliffe en de superleuke Cowaramup (cowcity). Het super kleine stadje was omringd met allemaal nep koeien :)
Ze hadden zelfs een leuke grap uitgehaald. In Yallingup heb je een beeld van een vrouw helemaal in het goud die klaar staat om een duik te gaan nemen. In cowcity hebben ze dat beeld nagemaakt met een goude koe en dat schijnt zelfs het nieuws in Perth te hebben gehaald.
Dan had je nog de Colonial Brewing waar op de vrijdag avond alle pizza's maar 10 dollar waren en heel margaret river liep altijd leeg daarvoor.

Maar naast het werk en de mooie plaatsen hebben we ook fantastische mensen ontmoet en daarmee zoveel lol gehad.
Lii, Mari, Heather, Chris, Leo, Daniel, Oliver, Gio en nog meer en nog meer.
Onze laatste werkdag was ook erg leuk. Iedereen was enthousiast aan het praten over wat ze verder gingen doen na het werk en daarna kregen we een winetasting van Clare. Misschien hebben jullie al een paar leuke foto's gezien op me facebook.
Maar na het werk was het tijd om terug te gaan naar Perth. Rekha ging bij een vriendin logeren totdat ze een baan had en een eigmen huisje kan betalen en ik verblijf een weekje bij een andere vriendin van Rekha. Michelle die in Rockingham woont samen met haar 3 kinderen, hond, kat en konijnen. Ze ligt helaas in scheiding met haar nederlandse man op dit moment. Dus hem zal ik niet zien.
Maar onze laatste avond in Margaret River kwam eraan en dat moesten we niet stilletjes voorbij laten gaan. We gingen naar setlers de plaatselijke pub samen met gio, chris, leo en daniel. Een paar drankjes gedronken en poolen.Wat ik dus echt niet kan haha.
De volgende dag was het dag Margaret River.
we hebben er een fantastische tijd gehad en ben blij dat ik het gedaan heb maar nu is het tijd voor een nieuw avontuur!!

Wat ik vergat:
Bij Moss Wood werkte we samen met de snelste picker van west australie. Een man die het al zo'n 20 jaar doet en echt als hij klaar was met zijn rij dan waren wij vaak pas op de helft. We hebben een beetje uitgerekend wat hij kon verdienen en dat kwam uit op zo'n 1000dollar per week :/
Als je nu denkt OMG.. Ja dat dachten wij dus ook.

Rekha heeft me heel vaak curry's leren maken dus als ik terug ben ga ik die zeker weten uitproberen.
Gio heeft me ook een risotto en een lasagne leren maken dus wie willen me proefkonijnen zijn ;)

Wat ik zo vreemd vond of ik ben gewoon verwend. Het gas in de huizen krijg je via een fles die je koopt en als die op is moet je nieuwe kopen. We doet er ongeveer 2 maanden mee maar niks uot de grond dus.
Alleen niet erg handig als je wil gaan koken en het dus niet kan en je moet wachten tot morgen middag.

Ik zal vast heel veel vergeten zijn maar dit is denk ik al genoeg om te lezen. Nu maar hopen dat ik niet weer zo lang in een no wifi zone kom voor zo lang.

*ik ben al over de helft!!*


  • 30 Maart 2014 - 08:44

    Dominique:

    Heeeerrrlijk om te lezen Wil!

  • 30 Maart 2014 - 08:48

    Kiki:

    Super gaaf! Ik bied me aan als proefkonijn!
    Geniet ervan! Xx

  • 30 Maart 2014 - 09:10

    Opavan3:

    Alweer n prachtig verhaal, vooral over dat goed kunnen picken.
    Je geniet nog steeds en hebt heel veel leuke mensen ontmoet, prachtig om te lezen.
    Ik zou zeggen , je hebt nu korter te gaan dan de tijd die je hebt gehad. Dus geniet X 2.
    Dikke kus

  • 30 Maart 2014 - 12:23

    Marian:

    Leuk verslag Wilma gaaf wat je allemaal meemaakt geniet nog even en dan maar weer snel terug komen hoor.

  • 30 Maart 2014 - 16:50

    Eef:

    proefkonijnen genoeg denk ik :) klinkt heerlijk! fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad, een mooie ervaring rijker! en nog steeds een halve reis te gaan, terwijl je al zoveel mooie avonturen hebt beleefd! enjoy! <3

  • 17 April 2014 - 18:38

    Willy Van Der Meijde:

    Hey Wilma heb weer genoten van je verhaal geniet nog want voor je het weet is het voorbij!!!
    grtjes Wil xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilma

Een lang gewenste droom komt uit. Voor een aantal maanden reizen! Via waarbenjij.nu zal ik proberen om jullie op de hoogte te houden over mijn reisverhalen. Vertrek: 27 november 2013 Terug: 9 juli 2014 Waar heen: Afrika, Australië, Nepal & Thailand. Veel liefs Wilma

Actief sinds 10 Okt. 2013
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 7883

Voorgaande reizen:

27 November 2013 - 09 Juli 2014

My Journey!

Landen bezocht: