Camping south west of Australia - Reisverslag uit Balcatta, Australië van Wilma Farla - WaarBenJij.nu Camping south west of Australia - Reisverslag uit Balcatta, Australië van Wilma Farla - WaarBenJij.nu

Camping south west of Australia

Door: wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

23 Januari 2014 | Australië, Balcatta

We zijn wezen kamperen van 16 januari t/m 21 januari.
We zouden eerder vertrekkken als we niet op het laatste moment te horen kregen dat het mini busje niet in orde was. Gelukkig konden we de auto van Marion gebruiken alleen daar moest ook nog iets aan gebeuren. Dat werd toen woensdag gedaan en konden we donderdag ochtend eindelijk vertrekken. We reden eerst naar Busselton waar we langs een dolfijnen centrum kwamen.Je kon ook mee met een boot om dolfijnen te spotten maar helaas waren we daar te laat voor. We hebben toen alleen het centrum van binnen bekenen. En daar hadden ze foto's van de rugvinnen van in welke groep ze leven en wat ze meegemaakt kunnen hebben en dat is precies wat ik in tenerife ook als onderzoek deed. Dus ik kon steff en marion vanalles uitleggen, erg grappigg. We reden verder naar Bunbury en Dunsborough en zochten een camping plek voor de nacht. We vonden er een (steff had een app op zijn mobiel hoor) en die was heel erg afgelegen. Geen telefonisch bereik niks. Wel was er een toilet maar daar betaalde je dan ook voor. De volgende ochtend hebben we nog even in het meer gezwommen voordat we verder reden. Toen gebeurde er iets wat onze hele trip in een ramp kon veranderen. Tijdens het rijden hield ineens de auto ermee op. Eerst konden we hem niet meer aan de praat krijgen. Steff ging eens kijken en dacht te weten waaraan het lag. Ik heb er al helemaal geen verstand van maar het had iets met het water te maken. Elke keer als hij het bij probeerde te vullen kwam het er weer uit met stoom. De auto konden we wel alweer starten dus besloten we naar een boerderij dichtbij te rijden. Daar kwam de boer net aan en ik geloof dat hij er net zo veel verstand van had als wij. Ze besloten dat het beste was om de auto te laten afkoelen en over een uurtje nog een keer te proberen. Daar sta je dan in de middle of no where. In Nederland bel je gewoon de ANWB.
Na een uurtje probeerde we het weer en deze keer zonder problemen. We reden naar het strand van Dunsborough en besloten daar even te ontspannen. Het was niet echt strandweer. Veelste veel wind dus deden we alleen een wandeling over het strand. Het was een mooi strand met wit zand en een blauwe zee en een hele lange pier. Daarop stonden 3 huisjes en het was een mooi plaatje om te zien.
In de middag reden we snel door naar margaret river voor de wijnproeferij. We kregen eerst een rondleiding en daarna iets van 10 heerlijke wijnen te proeven. Dat bracht me weer even terug naar Zuid Afrika toen ik daar met darren ook naar een wijnfarm ging. Steff heeft er een paar besteld voor zijn voorraad en ik heb er over getwijfeld maar uiteindelijk niet gedaan. Alcohol is hier erg duur en deze wijnen behoorde niet tot de goedkoopste.
We gingen verder naar een plek waar je een vrouw echt gelukkig kan maken (althans mij dan) een plek vol met.... Chocolade!!
We gingen naar de chocoladefabriek.
Overal was chocolade, bergen met allemaal repen. Verschillende soorten van Pure/melk&witte chocolade. En je kon ook nog eens proeven. Ik was even in heaven.
Daarna reden we door naar de noten fabriek. Die was niet zo groot wat niet erg was want onze buikjes zaten nog vol van de chocolade.
We zochten een plek om te kamperen en deze keer werd het een free camping spot. We hadden geen toilet. Maar wel een meer om in te zwemmen. Er kwamen nog meer reizigers naar deze plek en uiteindelijk waren we met best een grote groep. De volgende ochtend (ik geloof dat het zaterdag was) hebben we nog even in het meer gezwommen voordat we verder reden. We reden helemaal naar Augusta. We hebben daar een paar mooie stranden bekeken en kwamen een strand tegen met wit zand en met een heldere blauwe zee.
We besloten hier de middag door te brengen en vermaakte ons prima met de copro (een kleine camera die onder water kan) van marion. Toen het erg druk begon te worden zochten we een ander strandje op waar behalve wij 3en niemand anders was. Toen we voelde dat de zon ging branden besloten we dat we een plek voor de nacht moesten gaan zoeken. Deze keer was het een free camping spot naast de snelweg.
Deze nacht waren alleen wij daar en hadden we alle ruimte en stilte voor ons zelf. De volgende dag gingen we we opzoek naar een waterval. We vonden er een en dachten daar lekker te kunnen gaan zwemmen/afkoelen en ontspannen. We moesten een stukje lopen totdat we zagen dat de brug was afgesloten. Er liep een zandpad naast dus namen we die. Maar helaas na een tijdje te hebben lopen kwamen we niks tegen. We gingen terug en toen we bij de afgesloten brug kwamen besloten we de rivier over te steken. En daar was die dan hoor de waterval. Alleen was die meer uitgedroogd dan dat er daadwerkelijk water vanaf kwam. We wilde net weg gaan toen marion graag in de grot wilde kijken die erachter lag. Dus klom ze over het hek en even later volgde wij ook. En de grot was mooi om te zien. Het was een soort druipgrot. Lekker koel en er was een riviertje die diep de grot in liep. Maar wees gerust wij zijn niet zo ver gegaan hoor.
Na ons grot avontuur wilde we graag een plek met schaduw opzoeken ivm de hitte maar we vonden helaas alleen maar stranden. De een nog mooier dan de ander. Na een dagje zo bezig geweest te zijn kwamen we uit op een picknick plek naast een strand. Daar rustte we wat uit en raakte in gesprek met een paar andere reizigers. Ze vertelde dat er bij een paar stranden in de buurt meerdere picknick plekken zijn en dat die meer bomen en struiken bevatten. Een ideale plek om te kamperen. Het enigste nadeel was alleen dat het verboden was. Toch gingen we erheen. We vonden al snel een goed plekje maar er waren nog veel mensen aanwezig. We reden een stukje verder naar een groter gebied en maakte daar ons eten klaar (in veel parken hier heb je bbq's staan die iedereen kan gebruiken. Met 1 druk op de knop is die aan).
Toen het donker werd reden we terug naar onze eerste plek en sloegen daar ons kamp op.
Die ochtend was echt heerlijk om waker te worden met op de achtergrond het geluid van de zee.
We namen een ochtend duik en reden toen door naar een bakker voor een ontbijten en ook met echte koffie!!
Ik ben geen echte lief hebber voor koffie maar zelfs ik was toe aan een echt bakkie :)
Geen oplos gedoe aub.
Dichtbij was een strand en echt het is het mooiste strand wat ik tot nu toe gezien heb.
Witte stranden en geen golven en met zand bars. Als je de zee in loopt wordt het niet heel diep. Ongeveer tot je middel en dan loopt het weer omhoog. Tot je op een zand bar (stuk strand) bent en pas daarachter wordt het echt diep.
Het was er rustig en ik had het gevoel alsof ik in een post kaartje belangt was. We hebben hier een hele tijd doorgebracht. Heb een strandwandeling gemaakt, heb gezwommen en we hebben in de zon gelegen.
Volgens mij ben ik echt bruin aan het worden!!
Toen we voelde dat het te heet werd hebben we een plekje opgezocht in de schaduw. Die avond besloten we terug te gaan naar de vorige avond. We kozen voor een net ander plekje wasr je beter toegang had tot het strand. Die avond hebben we de maan opkomst bekeken. Ik had dat nog nooit gedaan en het had wel iets.
Na die ochtend weer waker te worden met de zee op de achtergrond gingen we weer langs de bakker met de koffie!!
Jheee, ik kan er geloof ik nu weer een tijdje tegenaan.
De laatste ochtend gingen we weer terug naar het mooie strand van de dag ervoor maar niet al te lang want we voelde wel dat we een beetje verbrand waren.
Helaas kwam ook hier een eind aan en moesten we terug naar Perth.

Marion en ik zitten eraan te denken om dit binnenkort weer te doen en dan misschien in combo met werk want heel heel heel misschien kunnen we een tijdje werken bij de winefarm waar we zijn geweest.

Hier in Perth is het vaak zo warm rond de 35 tot ruim 40 graden dat we vaak met de airco binnen zitten.
Ik hoorde dat het in Nederland veel regent. Hopelijk woden jullie niet verkouden.

Ik volg jullie nog wel een beetje en wil de masters feliciteren met hun medailles van afgelopen nk :)


  • 23 Januari 2014 - 20:46

    Opavan3:

    Lieve Wilma, ik word doodziek van al dat genieten van jou. Doodziek van jaloezie, wetende dat Mieke NOOIT Down Under zal gaan v.w. het lange vliegen. Nee hoor ik heb weer genoten van je verslag en hoop dat je nog veel mooie verhalen gaat opschrijven, dikke X

  • 23 Januari 2014 - 20:58

    Wil Van Der Meijde:

    Hoi Wilma even een reactie op je reisverslag.
    Ik heb weer genoten en af en toe waande ik mij hier in de kamer op een tropisch strand zoals jij het
    allemaal prachtig kan verwoorden (ben een tikkeltje jaloers op je) en je hebt weer leuke dingen
    meegemaakt meisje geniet er lekker van en ik wacht op je volgende verslag.
    grtjes uit het regenachtige Nederland(helemaal geen winter) Wil xxxx

  • 24 Januari 2014 - 08:54

    Elske:

    Wederom ga ik zeggen JALOERS!!! De enige warmte waarin wij hier hebben gezeten is die van het zwembad. Als je terug bent ga ik je afstraffen met keihard trainen ;-) Nee hoor, geniet er van. Voor je het weet ben je weer in ons koude kikker landje...

    P.S. Hou je je oren open voor leuke duet muziek voor ons?

  • 25 Januari 2014 - 17:35

    Roos:

    Wijn, chocolade en echte koffie! "Geen oplos gedoe aub" ik ben trots op je!! :D

  • 25 Januari 2014 - 18:31

    Marian:

    Hoi Wilma leuk om alles te lezen zo waan ik mij zelf op dat mooie strand.Geniet er nog maar van al missen we je best wel erg hoor.Groetjes Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilma

Een lang gewenste droom komt uit. Voor een aantal maanden reizen! Via waarbenjij.nu zal ik proberen om jullie op de hoogte te houden over mijn reisverhalen. Vertrek: 27 november 2013 Terug: 9 juli 2014 Waar heen: Afrika, Australië, Nepal & Thailand. Veel liefs Wilma

Actief sinds 10 Okt. 2013
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 7877

Voorgaande reizen:

27 November 2013 - 09 Juli 2014

My Journey!

Landen bezocht: