Laatste maandje - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Wilma Farla - WaarBenJij.nu Laatste maandje - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Wilma Farla - WaarBenJij.nu

Laatste maandje

Door: wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

14 Juli 2014 | Thailand, Koh Tao

Jullie hebben nog een reisverslag van me laatste maandje tegoed dus hier komt die dan.

Ik was weer in Thailand en had de nachttrein naar Chiang Mai genomen. Daar een hotel met een zwembad. Eerst alleen het plaatsje een beetje bekeken. De oude stad is niet heel erg groot en vroeger was het beschermd door stadsmuren. Daar zie je nog een paar restanten van over maar de meeste restaurantjes en barretjes zitten binnen die muren.
Die avond nog naar de night bazaar geweest waar je heel veel kraampjes had staan.
De volgende dag zijn we naar een aantal tempels in de oude stad geweest (ja ik reis inmiddels samen met een vriend uit Den Haag)
En aan het eind van de middag naar de sunday market waar nog meer kraampjes en eettentjes stonden. Dus volgens mij iets van 3 uur later waren we de kraampjes zat en gingen terug naar het hotel. De dag erna hadden we een scooter gehuurd en gingen de stad buiten de stadsmuren bekijken. Eerst naar een dorpje Bo Chang waar ze parasols maken en daarna naar de tempel Doh Suthep boven op een berg. De tempel is van helemaal goud gemaakt en wat ik me nog kan herinneren was het verhaal dat de koning van toen niet wist waar hij zijn tempel wilde gaan neerzetten. Bouwde hij een replica die hij op een witte olifant vast bond. De olifant liep ermee rond door heel Thailand. En als het goed is is de olifant boven op de berg gaan zitten en overleden. Zo heeft de koning toen besloten dat zijn goude tempel daar gebouwd moest worden.
Ik kan er naast zitten hoor met mijn verhaal maar volgens mij ging hij zo.
Toen weer terug en de scooter weer ingeleverd.
Die avond zijn we nog naar een thai box wedstrijd geweest. Ze begonnen met de kleintjes en wat later had je de volwassen mannen. Was wel leuk om te zien, vooral het publiek dat dan zo enthousiast wordt haha. De volgende dag gingen weof wildwatervaren of een zipline doen. Dat is dat je van boom naar boom gaat terwijl je aan een touwtje hangt.
Nou dat deden we dus. De hele dag zoet geweest en van boom naar boom geslingerd.
De dag erna met de bus naar een ander plaatsje genaam Sukothai. De vroegere hoofdstad van Thailand.
In sukothai gingen we naar de oude stad waar je nog overblijfselen kon zien van hoe ze vroeger leefde. Een soort Angkor Wat van Cambodja.
We hadden een fiets gehuurd en zo rustig alles bekeken.
Die avond de nachtbus terug naar Bangkok en toen we in Bangkok aankwamen gelijk door met een andere bus en daarna door naar het eiland Ko Chang (ten oosten van Thailand)
Daar kwamen we eind van de middag aan. Deze keer hadden we een bungalow die bijna op het strand stond. Ze zon scheen dus gelijk aan het strand liggen en de zee in.
Eventjes ontspannen.
De dag erna hebben we pas de omgeving bekeken. We dachten eerst dat we heel erg afgelegen lagen maar toen we de weg afliepen zagen we de eerste restaurantjes al tevoorschijn komen. We zaten op het strand lonely beach en ze zeggen dat dat het backpackers / feest gebeuren is daar maarhet is ook laag seizoen dus was het lekker rustig.
Je had wel een paar barretjes die ook folders uitdeelde van graties drank enz maar het meeste was dicht.
Toch besloten we om die avond om terug te gaan. Misschien dat het dan wel meer leefde.
En inderdaad het leefde (iets) meer. Er waren meer barretjes open en meer mensen op straat.
We vonden een leuk tentje en hebben daar de avond doorgebracht. Me reisgenoot Stephan vermaakte zich prima aan de pooltafel en om middennacht was er een klein feestje want ik was jarig!!
Hoe brak we de volgende dag ook waren. We gingen en betijds uit want we zouden het eiland verkennen. Weer een scooter gehuurd en daar gingen we berg op en af. Af vond ik vooral eng. Het was ook erg steil en dan het idee dat je ook nog terug moest :/
We zijn helemaal tot aan de andere kant gereden en hebben daar bij een vissersdorpje wat geluncht en gingen daarna weer terug.
We kwamen ook nog een stukje weg tegen die weg was. Ingestort, gewoon weg, een gat in de grond.
Geeft je een veilig gevoel niet waar.
Voor de laatste dag op het eiland gingen we naar een ander strand 'white beach'. Daar hadden we weer een bungalow maar deze keer was die zelf in elkaar getimmerd door iemand maar hij was wel echt op het strand.
Je moest ook eerst een stuk over het strand lopen voordat je bij het hotel kwam dus was het ook hier erg rustig.
Weer mooi weer dus bikini aan en liggen en zwemmen maar.
Weer lekker lui zijn.
De dag erna verlieten we het eiland en reden we terug naar Bangkok. Daar zouden we ongeveer 2 dagen verblijven voordat we naar het zuiden zouden gaan. En we wilde ook nog een uitstapje maken naar Ayutthaya een oude stad. Maar de plannen werden iets anders. Stephan werd ziek en toen hebben we onze plannen even 2 dagen moeten verzetten. Beetje rustig aangedaan en veel terras zitten maar toen hij iets beter was gingen we dan naar Ayutthaya.
Weer een oude stad met oude gebouwen. Het was zeker weer mooi maar we waren er beide over eens dat Sukothai toch mooier was.
Maar we hadden weer een hele collectie boeddha beelden gezien en die avond namen we de nachtbus naar Krabi. Daar in de ochtend aangekomen tijdens ons ontbijt bij een vrouwtje allerlei tripjes geboekt dus dat was ook weer geregeld. De rest van de dag konden we relaxen en waar kan dat anders dannnnn.....
Ja inderdaad op het strand!!
Wat hadden we het toch zwaar.
De volgende dag hadden we een boottripje naar de Ko Phi Phi eilanden met de mooie stranden en helder blauwe zee.
En zeker. De standen waren wit en de zee was helder blauw. Er stonden wat plambomen op het strand dus je begrijpt het al. Ik was gelukkig :)
We hopte van strand naar strand, zwommen in de zee tussen rotsen door en gingen ook nog snorkelen.
Helaas zat het weer niet helemaal mee en regende het nogal maar dat kon gelukkig de pret niet ...... (jahoor ik kan weer eens niet op een nederlands woord komen)
Terug in Krabi werden we een uurtje daarna alweer opgehaald door een ander busje die ons naar een ander eiland zou brengen 'Ko Lanta'.
Daar kwamen we dan wel erg laat aan maar we verbleven weer aan het strand en deze keer ook met een zwembad die we de volgende dag wel zouden inspecteren.
Ook weer de volgende dag een mooie dag, een echte zon/luie dag.
We deden een poging om de buurt te verkennen maar we zagen al snel dat er niet veel was dus de bikini weer aan en de hele dag zon, zwembad, zon, zwembad, .....
We verbleven maar 2 nachtjes op dit eiland en de volgende dag vertrokken we alweer verder en deze keer naar Khao Sok. Een plaatjes naast een nationaal natuur park.
We ruilde onze zon, zee en stand in voor jungle, modderstroompjes en insecten :)
We verbleven in een huisje dat op palen was gezet dus als je teveel beweegde in het huisje bewoog het helemaal mee, hihi
Maar ook dit was onwijs mooi. We hebben een wandeltocht gemaakt door het natuur park en wat kan Thailand toch verschillend zijn. Zo lig je aan het strand en zo loop je midden in de jungle. Super gaaf.
Ze hebben hier ook de grootste bloem ter wereld. Die bloeid maar een paar dagen per jaar en als die bloeit stinkt die onwijs. Natuurlijk bloeide die niet toen wij er waren maar we kwamen ook niet speciaal voor deze bloem hierheen.
Na 2 nachtjes weer verder en deze keer weer naar een eiland 'Koh Phangan'.
De reis duurde lang. We vertrokken vroeg in de ochtend en kwamen pas 's avonds aan op het eiland.
We waren ook 3 bussen en een boottrip verder. Pfff......
We waren weer toe aan ja inderdaad rust.
En dat kwam goed uit want het hotel had een zwembad en vanuit daar keek je neer over de zee en het andere eiland Koh Samui. Het was al donker dus kon je de lichtjes zien op dat eiland. En wat helemaal gaaf was was dat je een bar had in het zwembad. Leuk, leuk, leuk.
De dag erna een klein beetje de buurt bekeken maar ook hier was er niet veel te zien dus moesten we er maar weer aan geloven.
De zon scheen dus strand, zee en zwembad.
Zo naar :p
Omdat naast het hotel een duikschool zat kon je hier een graties try dive doen in het zwembad. Ik heb me open water al maar Stephan nog niet dus die probeerde zo'n duikje.
Het viel hem reuze mee en misschien ging hij wel een echte duik doen op het volgende eiland.
Waar we de volgende dag heen gingen.
Je zal wel denken wat reizen die 2 veel. Maar het land is zooo groot en het heeft zoveel mooie plekken om te ontdekken en we hadden eigenlijk te weinig tijd (1 maand).
De dag erna naar het volgende eiland Koh Tao.
Het duikersparadijs.
We zaten in een hotel die ook een duikschool heeft dus konden we onze duiken ook gelijk bij hun boeken.
Het hotel had 2 zwembaden en het lag naast het strand dus je kan al raden we waren bij.
De volgende dag had Stephan een introductie dag +duik en ik had 2 duiken geboekt. De eerste deed ik dan alleen met me instructeur en de 2de duik ging ik mee met het groepje van Stephan.
Na de duik besloten we voor de volgende dag weer 2 duiken te boeken. En ook toen hebben we zulke mooie dingen gezien. Gekleurd koraal, gekleurde visjes, barracuda's, pijlstaart rog (als ik het goed vertaal) en ik had ook nog een schildpad gezien.
De onderwater wereld blijft gewoon bijzonder!
Maar dit was ook gelijk onze laatste dag.
De dag erna reisde we weer terug naar Bangkok en vanuit daar door naar het vliegveld.
Ik kon en kan het nog steeds niet geloven maar me reis van 7,5 maanden is op zijn einde gekomen.
Ben inmiddels al weer terug in het koude kikkerlandje.

• 14 Juli 2014 - 17:10

Wil:

Hoi Wilma,

Heb weer genoten van je laatste reisverslag, wat heb je toch mooie dingen meegemaakt op je WERELDREIS!!!!!
    Fijn dat je weer heelhuids thuis bent.

Groetjes Wil