Sydney and Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Wilma Farla - WaarBenJij.nu Sydney and Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Wilma Farla - WaarBenJij.nu

Sydney and Melbourne

Door: wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

30 April 2014 | Australië, Melbourne

Hiep Hiep hoeraa.
Ik heb wifi. Moet er wel voor in de receptie zitten maarja. Nou maar hopen dat die het ook blijft doen. Met me mobiel geen last van maar met me tablet doet die wel erg moeiijk.
Inmiddels zit in in Nepal/ Kathmandu maar ik ben jullie nog me verhalen van Sydney en Melbourne verschuldigd.

Ohja, ik zou nog vertellen over de mensen die ik heb ontmoet in Byron Bay.
Het is blijkbaar ook erg populair bij de nederlanders. Kom je heel Australië zo goed al geen 1 tegen. Kom je in Byron Bay ontmoet je ze met bosjes tegelijk. Eentje was wel erg leuk. Rosalinde uit Den Haag! Schijnt ook nog eens een vriendin te zijn van het zusje van een vriendin van mij. Ja de wereld is klein.
Daarnaast ook een erg leuke meid Charlotte uit engeland. Zij ging ook naar Sydney net als ik en toevallig hebben weook hetzelfde hostel geboekt :)

Maar nu Sydney!!
De stad die je in op tv ziet, in kranten leest, waar beroemdheden komen, die je in films ziet (zoals finding nemo) en dan ineens loop je daar zelf rond.
Voelde een beetje onwerkelijk.
En achteraf is het gewoon een hele grote stad met hele grote gebouwen.
Maarik kwam met de bus aan in Sydney. Naar me hostel, boodschapjes doen en met Charlotte afgesproken. Die avond ze je gaan stappen in een van de beste clubs in de stad 'ivy'.
Nu daar gingen we hoor. En wat viel het tegen. Voor mij dan. Charlotte vond het geweldig. Geef mij maar ee gezellige kroeg. Waar niet van die vervelende mannetjes achter je aan komen.
Maar ik kan zeggen dat ik ben wezen stappen in Sydney. De stad die je op tv ziet, in kra....
oooh wacht dat had ik al gezegd :p
De volgende dag ging ik samen met charlotte naar de harbour bridge (heen en terug gelopen), en daarna naar the opera house. We hebben het gebouw zelfs aangeraakt!
Niet binnen geweest want het was gesloten.
's avonds niks gedaan lekker vroeg me bedje in. Charlotte ging stappen.
De volgende dag gingen we naar Bondi Beach. Yes Yes Yes!!
Maar het werd. Ik ging naar Bondi Beach. Charlotte lag met een kater op bed.
Het was niet echt lekker strandweer maar dat mocht de pret niet bederven. Ipv het strand ging ik naar het zwembad dat er pal naast ligt.
De golven van de zee waren zo hoog dat ze n het zwembad terecht kwamen. Dus was het meer een golfslagbad geworden. Veel baantjes zwemmen lukte niet maar wat een lol als er zo'n golf in het bad terecht kwam.
Het schijnt ook een bekend waterpolo bad te zijn. Ik hoop alleen dat ze niet trainen als de golven zo hoog zijn maar misschien is dat juist leuker....?
Daarna nog even de sauna ingeweest en over het strand gelopen. Helaas geen foto met de beroemde lifeguards. Ze waren aan het werk en je kon de toren niet in. Alleen voor noodgevallen.
Die avond gingen charlotte (die de hele dag binnen was geweest) en ik naar darling harbour. Daar was vuurwerk.
De dag erna wat rond gelopen in Sydney en aan het einde van de dag veranderde ik van hostel. Deze was dichterbij het station waarik over 2 dagen heen moest.
Maar eerst ging ik nog naar de blue mountains!
Ook al zo leuk en mooi. Ik had een tourgeboekt voor de hele dag. Eerst koffie drinken in een klein plaatje en brr wat was het al koud. Daarna naar de mountains. We namen de cable car en gingen omlaag en weer omhoog. Het was helder weer dus kon je onwijs ver kijken.
Daarna naar de 3 sisters. Dat zijn 3 rotsen naar elkaar.
Er hoort ook een mooi verhaal bij. Ik hoop dat ik hem goed vertel.
Er was jaren en jaren geleden een stamhoofd en het stamhoofd had 3 mooie dochters. Op een dag gingen ze wandelenin de bergen. Het stamhoofd liet zijn dochters heel even alleen. Toen kwamer een monster/draak aan die de dochters wilde pakken. Het stamhoofd zag dat en om zijn dochters te beschermen gebruikte hij zijn magische bot en veranderde zijn dochters in 3 rotsen. De draak kwam toen achter hem aan en hij veranderde zichzelf toen in een swinxs. Maar toen hij dat deed liet hij zijn magische bot vallen. Waardoor hij zichzelf en zijn dochters niet terug kon veranderen. Ze zeggen dat je soms nog steeds de swinxs beneden kan zien lopen opzoek naar zijn magische bot. Zodat hij zichzelf en zijn dochters terug kan veranderen.
Mooi verhaal he..
ja dat vond ik nou ook :)
Na the 3 sisters gingen we naar de dierentuin. Daar heb ik eindelijk koala's kunnen zienen kunnen aanraken. Juppie!
Toen me laatste nacht in Sydney en de volgende dag vertrok ik met alweer de avondbus naar Melbourne.

Melbourne een iets kleinere staddan Sydney maar ook erg druk. Ik verbleef de eerste 3 nachten aan de kust in een plaatje St Kilda. Het was ongeveer 30 min met de tram om in de stad te komen.
Die avond had ik afgesproken met een vriend uit Den Haag die hier nu voor een jaar woont/werkt/leeft. Tegelijkertijd waren ernog meer vrienden van hem uit Den Haag in melbourne dus hadden we een gezellige haagse avond.
De volgende dag hadik in de stad afgesproken met Sheila en haar dochter. Sheila had ik ontmoet tijdens mijn vrijwilligers werk in afrika. Dus het was erg leuk om haar weer te zien en al onze belevenissen te bespreken. Ze komt uit engeland maar is nu voor een tijdje hier om bij haar dochter te zijn.
Die is ooit begonnen met reizen maar is nooit meer naar huis terug gekomen.
De volgende dag hadden we ook afgesproken maar deze keer deden we een hikking. The 1000 steps.
Hetwas anzac day (soort 5 mei) en deze wandeling was ook een wandeling die daarbij hoorde.
Na the 1000 steps en nog een wandeling van 3 uur. Berg op en af waren we weer bij het begin. Oohh wat sliepen we goed die avond.
De volgende dag vertrok ik naar een hostel in het centrum en ging ik de stad een beetje bekijken. Ben toen ook naar sea life geweest.
Me laatste dag had ik een dag tour naar the great ocean road.
Een mooie route langs de kust.
We zagen ook de twelve apostles. Dat zijn kalkstenen die in de zee staan en mega groot zijn.
Het zijn er alleen geen 12 maar 8. Ooit waren er 9 maar er is er al eentje omgevallen. Er komt een tijd dat ze allemaal zullen vallen.
Die avond nog even al me was gedaan. De volgende dag me tas ingepakt. Nog even naar het centrum geweest. Me bankaccount stop gezet en ik was klaar om te vertrekken.
Naar het vliegveld en bye bye Ozzie.....
Nu al 5 maanden van huis. Omg wat gaat dat toch snel.

Dan nog even over me vlucht.
We hadden in Melbourne al een uur vertraging. De vlucht verder was goed. Toen in Doha rennen naar de volgende gate (me overstap).
Gehaald en inchecken. Me vlucht naar Kathmandu waar ik rond 16uur zou aankomen.
Alleen was het zo slecht weer in Kathmandu dat we niet konden landen. We vlogen naar Kolkata (india) om te tanken en te wachten. Zouden we nog vliegen of de nacht in India doorbrengen. Ik hoopte het laatste want ik was het zat.
Maar we gingen weer vliegen. Rond 20uur kwamen we aan in Kathmandu. Eindeijk!
Bij een info bureau gevraagd of ze me hotel wilde bellen want ik zou vervoer hebben naar me hotel maarja die stond er natuurijk niet meer.
Gelukkig kwamen ze me ophalen en heb ik goed kunnen slapen.

Me verdere avondturen over Nepal horen jullie de volgende keer. Vandaag alleen een klein beeje de omgeving bekeken maar heb toch best wel lastvan een jetlag.

Iedereeneen fijne Koningsdag gehad?


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilma

Een lang gewenste droom komt uit. Voor een aantal maanden reizen! Via waarbenjij.nu zal ik proberen om jullie op de hoogte te houden over mijn reisverhalen. Vertrek: 27 november 2013 Terug: 9 juli 2014 Waar heen: Afrika, Australië, Nepal & Thailand. Veel liefs Wilma

Actief sinds 10 Okt. 2013
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 7865

Voorgaande reizen:

27 November 2013 - 09 Juli 2014

My Journey!

Landen bezocht: