Brisbane & Byron Bay - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilma Farla - WaarBenJij.nu Brisbane & Byron Bay - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilma Farla - WaarBenJij.nu

Brisbane & Byron Bay

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

20 April 2014 | Australië, Sydney

Hoi Hoi Allemaal.

Ik ga proberen even snel een berichtje te plaatsen. Heb nog 20minuten de tijd op de computer.
Helaas geen wifi spots en ik moest iets doen op de computer en heb nu nog even tijd over om jullie een klein beetje op de hoogte te houden ;)

Nou mijn tijd in Perth zat erop en ik ging naar het vliegveld om naar Brisbane te vliegen.
Dat was nog een gedoe wat ik niet had voorzien. Rehka het meisje uit India zou me wegbrengen naar het vliegveld maar op de avond zelfs voelde ze zich niet lekker er kon me dus niet wegbrengen. Ik natuurlijk een beetje in de stress maar gelukkig wilde Michelle me wegbrengen.
Echt zo'n schat!!
Ik ga haar en de meiden zeker missen...

Maar ik was op het vliegveld en vloog naar Brisbane.
Het was niet zo'n lange vlucht maar het was een nachtvlucht en echt slapen lukte me niet dus ik kwam helemaal uitgeput in Brisbane aan.
Robin de man waar ik ging verblijven had uitgelegd hoe ik de trein moest nemen en waar naar toe dus dat hoefde ik gelukkig niet meer uit te zoeken.
Eenmaal bij robin heb ik de hele dag geslapen. zo slecht :p
De volgende dag ben ik Brisbane in gedoken. Heb South Bank gezien waar ze een strand hebben nagemaakt en ben met de ferry de rivier op geweest.
De volgende dag weer naar Brisbane en heb toen meer van het centrum bekeken en een paar museums.
een beetje cultuur opsnuiven.
Toen het weekend was ben ik met Robin en een vrouwelijke huisgenoot nog naar een markt geweest en heb nog wat lol gehad in het zwembad (misschien heb je de foto gezien)
Er was een andere vriend van Robin op bezoek en die had KLOMPEN mee!!
HAHAHAHAHAHA
Geweldig :D
Ben nog een keer Brisbane stad ingeweest en heb ook een paar keer lekker lui gedaan in het huisje waar ik logeerde.
Er was een zwembad in de tuin. wat wil je nog meer.
Persoonlijk vind ik Brisbane een klein beetje op Londen lijken maar misschien komt dat wel doordat er in het midden ook een grote rivier is en ze ook een reuzenrad hebben staan.

Maar ook hier kwam een eind aan.
Ik heb heel lief de laptop van Robin kunnen lenen en heb me verdere reizen geboekt.
Ik vertrok naar Byron Bay.
Met de bus was het maar iets van 3uurtjes.
Byron Bay is een stadje waar je je terug in de power flower tijd bevindt.
Hippie's overal.
Surfers!!!
en in relaxe stand.
Alleen kon ik niet echt relaxen want me agenda zat volgeboekt.
De eerste dag had ik een Scuba Duik geboekt. Ik had me open water al maar het was jaren geleden dat ik voor het laatst gedoken had. Dus ik kreeg eerst een opfrissing in het zwembad. Toen alles geod was werd de boot klaar gemaakt en gingen we de zee op.
Ben zo blij dat ik het gedaan heb want het was geweldig. Heb wat koraal rief gezien, haaien, mega veel gekleurde vissen ennnn een schildpad.
Ja ik wil dit zeker weer meer gaan doen.
De volgende dag had ik een tour naar een plaatje in de buurt, genaamd Nimbin.
Het is nog meer power flower enz. Het is niet heel groot en na een uurtje heb je het wel gezien maar ach het was leuk om te doen.
Wat het plaatsje zo beroemd maakt is dat wiet legaal is dus iedereen slaat hier giganties in.
je wordt ook steeds aangesproken of je iets wil kopen hihi.
En dan me laatste dag en ik moet zeggen dat is zo'n geweldige dag geweest wantttt.....
ik had mijn SKY DIVE!!!!!!
's ochtends vroeg opstaan en naar het busstation waar ik werd opgehaald.
Eenmaal daar moet je allerlei papieren tekenen met als het mis gaat wie ze dan moesten contacten. Ik zag het al helemaal voor me en werd natuurlijk nog zenuwactiger.
Daarna wordt je in je harnas gehezen en komt er zo'n lachende australier aan en zegt dan ja wij gaan samen springen.
iehhhh.... zenuwwennnn
Samen met een paar andere (waaronder een meisje van 12 jaar) ga je het vliegtuigje in en stijg je op.
Het duurt ongeveer 15 minuten voordat je op 14 000 feet hoog bent. en dan gaat het luik open en ja eigenlijk heel simpel gezegd. Springen maar.

De vrije val duurt ongeveer 1 minuut maar het lijkt wel 3 seconden en OMG het was zooo geweldig!!.
Ik kan het niet opschrijven maar ik wil het zo weer doen.
Daarna gaat je paraschut open en sweef je rond. Ik mocht zelfs even de teugels vasthouden en zelfs sturen.
Dat duurt een paar minuten maar ook dat was gewldig!.

En na deze geweldige dag nam ik de avond bus opweg naar Sydney. Een leuke bus rit van 13 uur ppffff....
maar ik heb het over leeefd.

De volgende keer vertel ik jullie over de leuke mensen ik in Byron Bay heb ontmoet. Waaronder een leuke meid uit Den Haag.
Ja de wereld is klein.

maar me internet tijd zit echt bijna op voor mu :)

Fijne Pasen!!

  • 20 April 2014 - 10:40

    Opavan3:

    Nah nah Wilma,
    dat je doet wat je doet, waterduiken, luchtduiken en in allerlei OV duiken....
    Waar het om gaat is dat je de reis van je leven hebt, dus blijf zolang het kan genieten.
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal, have fun and enjoy.
    Dikke kus,
    John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilma

Een lang gewenste droom komt uit. Voor een aantal maanden reizen! Via waarbenjij.nu zal ik proberen om jullie op de hoogte te houden over mijn reisverhalen. Vertrek: 27 november 2013 Terug: 9 juli 2014 Waar heen: Afrika, Australië, Nepal & Thailand. Veel liefs Wilma

Actief sinds 10 Okt. 2013
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 7880

Voorgaande reizen:

27 November 2013 - 09 Juli 2014

My Journey!

Landen bezocht: