Australia Day en veel gestres in 1 week - Reisverslag uit Balcatta, Australië van Wilma Farla - WaarBenJij.nu Australia Day en veel gestres in 1 week - Reisverslag uit Balcatta, Australië van Wilma Farla - WaarBenJij.nu

Australia Day en veel gestres in 1 week

Door: wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

31 Januari 2014 | Australië, Balcatta

Als eerst zal ik jullie vertellen hoe mijn weekend was met Australia Day want dat was echt geweldig!!
We werden zaterdag ochtend gebeld door een vriend/familie van Steff of me mee wilde naar een dam (meer) in de buurt van Perth. Voor een dagje kamperen en boottochtjes. Eerst twijfelde we maar niks doen in het weekend wilde we ook niet dus gingen we mee.
En ik ben zo blij dat we dat gedaan hebben.
Het was een mega groot meer en ook heel veel boten. En niet bootjes om te vissen. Nee speedboten voor watersporten.
Een vriend van Steff had erook 1.
Eerst sloegen we ons kamp op (we waren met 12 mensen in totaal). En daarna deden Marion en ik ons eerste tochtje. Niet in de boot maar in een band er achter. We gingen onwijs hard en volgens mij deden ze erg hun best om ons er vanaf te gooien mar we hielden stevig vast.
We hielden het deze dag met dit tochtje omdat het al laat was.
's avonds met zijn alle gegeten en de mannen moesten natuurlijk sterke verhalen vertellen.
En toen ineens hupte er iets langs. Eerst was het moeilijk te zien in het donker dus snel onze zaklantaarns erbij en ja hoor. 2 kangaroes!!
Ze waren ongeveer 5meter van ons vandaan. We denken moeder en kind ivm dat eentje nog best klein was.
We hebben eventjes gekeken en lieten ze toen met rust.
Even later ging ik me tentje in. Ik weet iet of jullie de foto's hebben gezien maar het is zo'n tentje waar je alleen in kan liggen dus erg laag bij de grond.
Nou ik lag net en had de tent een klein beetje open om naar de sterren te kijken toen ik ineens het gehups weer hoorde. Het kwam steeds dichterbij en dichterbij en ik dacht alleen maar neeeee het gaat me raken.
Dichterbij en dichterbij. Ik hield me al scherp in me tentje.
Toen sprong die waarschijnlijk over mijn tentje heen en toen de kangaroe weer verder ging hoorde je een hele harde boem.
Daarna een kort gilletje van Marion.
Ik heb het niet goed kunnen zien maar we denken dat de kangaroe zich wilde afzetten en dat deedop de tent van Steff & Marion.
Gelukkig is alles nog heel en iedereen ongedeerd.
De volgende ochtend konden we nog wel een deukje in de tent zien.
Voor de info het waren niet mega grote kangaroes. +/- 1 meter hoog ofzo.
Maar toch dit is wel een gaaf verhaal om te vertellen toch.

Maar de nieuwe dag was aangebroken en we gingen weer het waterop.
Deze keer probeerde ik, marion en steef de waterskie.
Eerst aan een stang naast de boot.
Ik ging als eerst en na een paar keer vallen en me skies kwijtraken stond ik dan eindelijk.
Heb het een tijdje volgehouden totdat me armen echt pijn begonnen te doen.
Marion ging na mij en bij haar lukte het al na de 2de poging.
Steff had wat meer moeite en het lukte hem iet om te gaan staan.
Na dit probeerde we aan het touw achteraan de boot. Mij lukte het helaas niet om te gaan staan. Marion ook niet dus gingen we nog een keer aan de stang.
Daarna terug naar de kant om even uit te rusten.
Later die ochtend hebben we nog een pasr keerop de band gezeten en deden we wedstrijdjes met wie er het langste op kon blijven. Sorry mensen heb niet gewonnen werd een paar keer goed de lucht in gesmeten. Haha
maar ik ben nog heel.
Helaas niet voor Marion die er een hevige pijn van in haar rug aan heeft over gehouden.
's avonds gingen we naar kings park n Perth city om naar het vuurwerk te kijken. Het was een mooie show om te zien.
Die maandag erna is een nationale vrije dag dus Steff was ook vrij en deden we lekkerlui die dag.
Dinsdag ging ik op pad om naar de dutch shop te gaan. Heb boterkoek, poffertjes, hagelslag, stroopwafels en pepermunt gehaald. Hihi
Alleen toen ik thuis kwam kreeg ik niet zo'n goed nieuws te horen.
Marion had nog steeds heel erg last van haar rug en ze was naar de dokter geweest. Die zei dat ze minstens 2 weken rust moest houden. Alleen volgende week zouden we vertrekken naar Margaret river voor de druiven plukken op de winefarm. Dus dat kon niet doorgaan ivm dat ik geen auto heb. Ik baalde wel erg want ik had eindelijk een baantje gevonden.
Dus ik gibg haastig opzoek naar iets anders. Alleen zonder succes.
Toen die avond werd het voor mij alleen maar erger.
Steff heeft een huisgenoot (gabs) en omdat ze binnenkort weer gaat studeren wilde ze dat er minder mensen in huis waren en moest er dus iemand weg.
Marion lag met pijn op bed dus werd ik het.
Steff zei dat donderdag me laatste dag was.
Je begrijpt wel dat ik er die dinsdag avond echt doorheen zat.
Geen baan, geen onderkomen. Ik wist echt even niet wat te doen.
Die woensdag was ik dan ook niet bepaald happy.
Gelukkig heb ik die dag fijn met een paar nederlandse vrienden kunnen praten en dat heeft me echt even goed gedaan.
Toen heb ik op de gok een advertentie geplaatst met dat ik een baan heb voor 2 personen alleen ik heb geen auto dus kan er niet heen. Misschien wil iemand samen met mij?
Kreeg 4 reacties en 1 daarvan was een meisje 25 jaar uit india.
Ik dacht waarom ook niet en sprak voor donderdag ochtend met haar af.
Vroeg Steff of ik tot vrijdag kon blijven en dat was goed.
Die donderdag ochtend sprak ik met Rehka af in de stad enik was best zenuwachtig want als dit niks werd wist ik echt niet wat te doen.
Maar gelukkig was ze echt heel aardig!
We hebben uren gepraat en besloten om het gewoon te doen.
Zij was ook haastig opzoek naar een baan, was net een maand in Australië en moest haar woning over 1 week verlaten. Het had zo moeten zijn dat wij elkaar ontmoete.
ze zei zelf dat ik vanaf vrijdag bij haar kon logeren. Echt het is een schat.
Ik heb de winefarm gebeld of het goed was en dat was in orde.
We moeten nu alleen nog een accomodatie voor in margaret river zoeken.
Ik zit nu nog in Steff zijn huis maar zal over 2uurjes ofzo hier vertrekken.
Ga hem en Marion natuurlijk missen want heb echt een hele leuke tijd hier gehad maar ben ook blij dat ik weer iets nieuws ga doen.
En gelukkig is Rehka net zoals ik van we zien het wel. We hebben elkaar en het komt wel goed ookal zijn we een beetje bang hihi.

Dus uiteindelijk is alles weer goed gekomen maar heb er volgens mij wel een paar grijse haren bij.
Nog bedankt voor de peptalk en ik wil het eigenlijk niet toegeven maar begin toch een klein beetje heimwee te krijgen. (Niet door vertellen hoor) hihi

Ik hoop snel weer wifi te hebben voor me nieuwe avonturen.

  • 31 Januari 2014 - 07:15

    Opavan3:

    Hoi lieverd,
    Wat n verhaal zeg over dat tentje, boot met band en/of skiën.
    Fijn ook dat je iemand gevonden hebt om op die Winefarm te werken, zo zie je dat water (maar dat wist je al) je zelfs kan beschadigen.
    Ik heb natuurlijk dat soort verhalen niet voor je, weet wel dat alleen in Groningen een natuurijsbaan is die in het weekend door temp. verhoging al weer weg is. De Alternatieve 11 stedentocht uitgesteld is i.vm. Erge sneeuwval.
    Have fun en tot het volgende verslag, dikke XXX

  • 31 Januari 2014 - 11:17

    De Kaasboer :



  • 30 Maart 2014 - 14:22

    Claudia (zus Van Viool):

    Wat een avontuur! Gave verhalen hoor. En heel stoer! Ik zit met mijn vriend ook een paar weken in Australie, maar dan aan de oostkust. Have Fun!

  • 17 April 2014 - 18:53

    Willy Van Der Meijde:

    Hoi Wil ook dit is een erg gevarieerd verslag je hebt aardig wat meegemaakt en ook in je piepzak gezeten.
    Maar je kent het gezegde misschien als de nood het hoogst is dan is de redding nabij en dat is ook
    geschied gelukkig( ben blij voor je dat je dat meisje hebt ontmoet).

    grtjes Wil xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilma

Een lang gewenste droom komt uit. Voor een aantal maanden reizen! Via waarbenjij.nu zal ik proberen om jullie op de hoogte te houden over mijn reisverhalen. Vertrek: 27 november 2013 Terug: 9 juli 2014 Waar heen: Afrika, Australië, Nepal & Thailand. Veel liefs Wilma

Actief sinds 10 Okt. 2013
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 7873

Voorgaande reizen:

27 November 2013 - 09 Juli 2014

My Journey!

Landen bezocht: