De wijn smaakt goed - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Wilma Farla - WaarBenJij.nu De wijn smaakt goed - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Wilma Farla - WaarBenJij.nu

De wijn smaakt goed

Door: wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

30 November 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoi Allemaal,

Hier even een overzicht van wat ik de afgelopen week heb meegemaakt.
de afgelopen weken ben ik al aardig bezig geweest om van zoveel mogelijk mensen afscheid te nemen en afgelopen weekend heb ik nog een ontzettend leuke avond gehad met een paar van het synchroonzwemmen en waterpolo in het zwembad en clubhuis. De zelfde avond nog met nancy, graziella & naomi in de paap geëindigd. Een avond om niet snel te vergeten.
Afgelopen maandag me laatste werkdag op de praktijk gehad en de sleutels van me huisje overhandigd aan maartje die er 8 maanden zal gaan wonen.
De ochtend van me vertrek van nog een paar dierbare mensen afscheid genomen waaronder me moeder die me ook deze hele periode moet gaan missen.

Maar nu over de reis. Door roos was ik afgezet op schiphol en kon de reis beginnen. Eerst een vlucht naar Dubai waar ik 6uur later en 3 films verder aankwam.
Een stop van ongeveer 3uur en toen weer verder vliegen naar Kaapstad. Gelukkig zat er niemand naast me dus kon ik me lekker oprollen en een beetje slapen. In Kaapstad aangekomen nam ik de mycitybus naar het centrum.
Eenmaal in het Ashanti hostel aangekomen eerst me spullen uitgepakt en een duik in het mini zwembadje genomen. Daar was ik echt aan toe want de temperatuur ligt hier heel wat hoger dan thuis. Het is hier ook maar 1uurtje later dan in NL dus dat valt nog reuze mee.
Die middag met darren afgesproken (hij is een vriend van me baas die ze tijdens haar reis heeft ontmoet en hier in kaapstad woont)
Hij heeft me een beetje rondgeleid en voor aankomende zaterdag hebben we afgesproken om naar een wine farm te gaan.
Vrijdag ben ik de buurt een beetje gaan verkennen en heb hele stukken langs de kust gelopen. Kwam nog een leuk zwembad tegen waar ik misschien later deze week wel een duik in ga nemen :)
en ik ben onwijs verbrand op me rug en dat met factor 50.....
Zaterdag (vandaag) was het vroeg op staan om samen met darren en een vriend naar de wine farms te gaan voor winetasting.
We reden naar paarl en gingen de bergen in. Eerst hadden we een biltong tasting (dat is gedroogd vlees van onder andere eland, reebok, antiloop) samen met een heerlijk biertje.
Voor degene die het interesseert het was net 10uur geweest.
Daarna door naar de wine tasting waar ik 6 verschillende wijnen heb geproefd.
We zijn daarna maar even ergens gaan lunchen. In een lokaal restaurantje heb ik een heerlijke bobotie gegeten en zijn we vanuit daar doorgegaan naar de volgende wine farm.
De eerste waar we naar toe wilde gaan was helaas gesloten dus gingen we gelijk door naar de volgende 'Laborie'.
Weer heerlijke 3 verschillende wijnen gehad en deze keer in combinatie samen met chocolade!! Thats make me happy
Na al die wijn was het wel tijd om naar huis te gaan. Dus nu zit ik hier in het hostel met me voetjes van de vloer een bericht aan het typen.
Wat ik morgen ga doen nog geen idee. Dat zien we dan wel weer.
Ohjaa.. Ik deel de kamer samen met 2meiden uit Australië, 2meiden uit Denemarken, 1meid uit Duitsland, 1vrouw uit Engeland en 1meid uit kaapstad zelf. Zij is bezig haar appartement te verkopen maar waarom ze hier dan zit is me nog niet helemaal duidelijk.

Mijn skype name is:
wilma_farla



  • 30 November 2013 - 20:59

    Arnie:

    Hoi lieve Wilma, klinkt allemaal erg leuk en gezellig! Geniet er lekker van! Xxx Nancy (Arnie) want volgens mij ken je er wel meer :D

  • 01 December 2013 - 08:28

    Opavan3:

    Hee stoere Wilma, mooi verhaal. Zeker over je kamergenoten, veel plezier in dat stuk van de wereld.

  • 01 December 2013 - 09:30

    Wim Van Stam :

    wat een pracht verslag van je avonturen Wilma .Jazzy zal je missen en wie niet !!!!! succes .

  • 01 December 2013 - 10:27

    Eva:

    klinkt geweldig wilma! zo te horen vermaak je je prima en is het een groot feest! :) enjoy! <3

  • 02 December 2013 - 10:12

    Otto De Kaasboer:

    Hallo Wilma,

    Leuk verslag heb je gemaakt, ik zal je nieuws blijven volgen.
    Heb veel plezier en doe voorzichtig de Kaasboer uit Zoetermeer doeiiiiiiiiiiii.
    dikke kus Otto

  • 02 December 2013 - 15:35

    Brigitte:

    Je vermaakt je wel zo te lezen, heb trouwens vannacht over je gedroomd whahaha ik droom meer over jou dan over Gaby lol...veel plezier nog en doe voorzichtig, ik kijk uit naar je volgende verslag...

    Dikke kus Bri

  • 02 December 2013 - 16:23

    Jolanda (van Roos):

    Ik vind het bijzonder knap dat je na 6 wijn er nog zo'n reisverslag uit weet te krijgen ;-). Goeie start van je avonturen. groetjes, Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilma

Een lang gewenste droom komt uit. Voor een aantal maanden reizen! Via waarbenjij.nu zal ik proberen om jullie op de hoogte te houden over mijn reisverhalen. Vertrek: 27 november 2013 Terug: 9 juli 2014 Waar heen: Afrika, Australië, Nepal & Thailand. Veel liefs Wilma

Actief sinds 10 Okt. 2013
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 7872

Voorgaande reizen:

27 November 2013 - 09 Juli 2014

My Journey!

Landen bezocht: